lördag 18 oktober 2008

Slutet på en arbetsvecka

Har precis kommit hem från bio och hade turen att hinna med sista tunnelbanan. Det är något som jag tycker är ganska dåligt med Bryssel, nattrafiken. Sista tunnelbanan går lite efter midnatt, sen går det bara ett par enstaka nattbussar fram till tre. Efter det är det totalt uppehåll fram till sex på morgonen när morgontrafiken startar. Hur är det tänk att folk ska komma hem? Bryssel är ändå en storstad.

Har haft en ganska slapp dag på jobbet idag, var ensam en hel del. Skönt. Fast kanske inte så bra för min arbetsmoral. Gick hem vid halv fyra redan med chefens tillåtelse, hon skulle själv gå hem och tyckte inte att jag skulle behöva sitta kvar själv en fredag eftermiddag. Drog hem en snabbis och hann med en välbehövlig powernap innan jag åkte ner på stan för att möta upp några av de andra för after work. Middag intogs på ett bra thaiställe med god mat och bra priser. Kan rekommenderas om någon tänkte åka till Bryssel. Kvällen avslutades med bio. Filmen vi såg var inte bra. Tyvärr vet jag inte vad den heter på engelska så jag kan inte varna för att gå och se den. Men det var hyfsat billigt att gå på bio här vilket var en tröst. Problemet var bara att godiset som inhandlades på bion kostade nästan lika mycket som själva bion och var inte gott. Nu har jag prövat belgiskt godis, det ska jag inte göra om. I fortsättningen kommer jag hålla mig till svenskt godis, det är unikt.

Lördag och söndag planerar jag att ta det lugnt Behöver få sova ut, det fick jag ju inte chansen till verken förra helgen eller helgen innan det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi, belgiskt lösgodis.... att du ens tänkte tanken!

Emilia sa...

Jag föll för grupptycket när de andra handlade :( Och popcornen såg inte speciellt lockande ut de heller...