måndag 6 oktober 2008

Strejk!

Idag försöker belgarna visa sina franska rötter och har därför utlyst en generalstrejk. Det innebär att de flesta offentliga verksamheter inte är öppna idag. T ex går det ingen kollektivtrafik alls. Jag kan säga att det vara långa bilköer när jag gick till jobbet idag. Är glad att bo på promenadavstånd till jobbet. Alla stora mataffärer är också stängda, jag som verkligen hade behövt handla idag. Mataffärerna här stänger nämligen 19.30 och då jag är uppbokad både tis, ons och tors kväll så kommer jag inte kunna handla från på fredag. Det är inte bra.

Inga kommentarer: