tisdag 27 maj 2008

Praktik i Bryssel!

Jag har fått en praktikplats i Bryssel till hösten!

När jag stod på IKEA med händerna fulla och hade precis köpt den obligatoriska IKEA-korven ringde min mobil. Tänkt för några sekunder att låta bli att svara för det kändes ganska jobbigt att få upp mobilen från väskan. Som tur var tog jag mig samma, la från mig korven och plockade upp mobilen. Såg att telefonnummret började på +32 och plusen ökade. Svarade och fick beskedet som jag inte kunde drömma om, jag fått praktikplatsen i Bryssel. Sen kommer jag inte ihåg så mycket mer av samtalet, jag var nog lite småchockad och hade inte riktigt vågat tro att jag verkligen skulle få platsen. Missade min buss tillbaka till stan och fick vänta 30 minuter till nästa men det var det värt. Jag satt mig ut i solen och kunde inte låta bli att le för mig själv. Förutom att jag blev glad av att få platsen blev jag också väldigt glad över att höra hur glada mamma och morfar blev för min skull.

Mycket praktiskt som måste ordnas innan det är dax, mycket som snurrar i mitt huvud. Jag är ju som jag är och kan lite låta bli att tänka på sånt. Praktiken är en unik chans för mig. Det känns som att den kommer vid en perfekt tidpunkt då jag precis har skrivit färdigt min c-uppsats i Statskunskap och förhoppningsvis kan kalla mig Pol.Kand om några veckor.

Här ska jag vara: http://www.centralsweden.se

Aktiviteten i denna blogg kommer antaglien vara ganska låg över sommaren för att ta fart i höst. Men jag kommer högst troligt skriva några inlägg kring min planering. Om inte annat för att få ner min tankar. Jag längtar till hösten, det ska bli kul och en riktigt utmaning, men först väntar förhoppningsvis en lång och skön sommar.