onsdag 29 oktober 2008

Strike!

Efter en lugn dag på jobbet (höstlov både i Sverige och Belgien) har kvällen ägnats åt bowling. Fast för att ladda batterierna innan gick vi först ut och åt thai-mat. Jag har ätit väldigt mycket thai-mat under min tid i Bryssel men så finns det väldigt många bra thairestauranger här som dessutom har rimliga priser. Det farliga är den fria tillgången till ris. Jag kan i princip äta hur mycket sånt ris som helst.

Bowlingen var kul. Med en bra blandning av tur och skicklighet gick det riktigt bra för mig. Tyvärr hade vi oturen att hamna på en bana som inte riktigt fungerade som den skulle. Poängen registrerades inte rätt och "skyddet" för käglorna gick inte upp som det skulle. Vi försökte klaga men det tog en bra stund innan de gjorde något åt det. Saker tar tid i Belgien. Sen skulle jag tro att personalen bara trodde att vi var dumma svenskar för varje gång de kom förbi fungerade allt som det skulle. Till slut kunde vi bara skratta åt eländet. Till den andra omgången fick vi i alla fall byta bana och då fungerade allt som det skulle. Nästa gång siktar vi på att spela laserdome istället. Det finns i samma hus som bowlingen och mina erfarenheter säger att det är riktigt, riktigt roligt.

Inga kommentarer: