fredag 10 oktober 2008

Ett Brysselfenomen?

Jag har noterat ett beteende i Bryssels tunnelbana som nästan aldrig slår fel. Det är nämligen så att folk har en tendens att resa sig från sina platser väldigt tidigt innan det är dax för dem att stiga av. Helst redan när tåget lämnar stationen innan deras egen. Varför? Är de rädda att inte hinna av eller vaddå? Om jag inte har fel för mig så är den allmänna uppfattningen när man åker tunnelbana i Sthlm att man ska resa sig så sent som möjligt. Det är bara lantisar som reser sig tidigt. Eller har jag fel?

Inga kommentarer: