lördag 18 oktober 2008

Hejdå 50 euro

Okej, jag är sur. Igår när jag skulle ta ut pengar i den vanliga bankomaten vid jobbet tryckte jag in att jag ville ta ut 50 euro. Bankomaten sa då att den hade slut på 50-lappar men föreslog att jag skulle ta ut 60 euro i 20-lappar istället. Visst tänkte jag och tryckte ok. Idag när jag kollar mitt konto ser jag att båda uttagen har registrerats men jag har bara fått ut pengar från det ena. 50 euro har alltså dragits från mitt konto bara sådär. Och det värsta av allt är att jag antagligen inte kommer att få tillbaka dem då jag inte har en chans i världen att bevisa något. Det känns otroligt surt. Jag har inte så bra med pengar att jag bara kan förlora 50 euro utan att det känns i eknonomin.

Dessutom är det irriterande att kronan förtillfället är så svag som den är mot euron. Jag får lön i kronor vilket gör att min lön bara blir mindre och mindre värd.

Inga kommentarer: