tisdag 21 oktober 2008

Wallströms kabinett

Igår var jag på kommissionen på Margot Wallströms kabinett. Kan redan från början säga, nej jag fick inte träffa Wallström her self, bara en assistent. Dock en assistent som är en fd praktikant på CS.

Det var en upplevelse att komma in på kommissionen. Mycket säkerhet. Som på det flesta ställen fick man gå igenom en säkerhetskontroll a la flygplats för att komma in. Väl inne gick det inte ens att åka hiss normalt. Det var slussar för att komma in till hissområdet och man kunde bara passera om man kom med personer med rätt kort. När man sen skulle välja var man ville åka fick man göra det inne i slussen och då kom det automatiskt upp vilken hiss man skulle åka i. Väl inne i hissen fanns det inga knappar alls att trycka på, helt utlämnad till sitt öde. Annars var kommissionen ganska så tråkig, mest en massa långa korridorer. Mitt bland korridorerna dök det plötsligt upp ett öppet område där de hade en kaffevagn uppställd. Det var lite skumt.

Med all denna säkerthet kan man fundera om det egentligen är så smart att ha en metrostation precis under kommissionen. Jag säker bara att om jag var terrorist så skulle jag nog kunna gjort ganska mycket skada därifrån... (undra om FRA känner av detta inlägg och anser mig som en säkerhetsrisk???)

Inga kommentarer: