tisdag 7 oktober 2008

Gratis mat

Av de de fyra måltider som jag har ätit de två senaste dagarna (om vi inte räknar med frukost) har jag blivit bjuden på tre stycken. Igår på lunchen bjöd kontoret på trerätters till lunch för att fira Teds födelsedag. Det är annat än de matlåderna som vanligtvis är min lunch.

Idag har det varit en så dag som bara finns i Bryssel. Fullt drag p g a Open Days, jag kom precis hem. Dagen började med ett möte på regionkommitén som jag gick lite tidigare från för att hinna tillbaka till kontoret för att få massage. Sen åkte vi taxi till det seminariet som CS var med att ordna. Där bjöds det på svensk buffé till lunch. Lyssnade på föredraget där en av föredragarna var en norrman med skum kvinnosyn och en som jobbade på kommissionen med skum syn på migration. Vår egen talare skötte sig däremot. När det var frågestund utmärkte sig en person mest nämligen Malmös starka man Ilmar Reepalu. När mötet var slut vid 17.00 tyckte inte chefen att det var lönt att åka tillbaka till jobbet utan vi åkte till en pub istället för att vänta in kvällens mingel som skulle börja 18.30. Mingelt var ingen höjdare, jag kände mig mest obekväm där. Och mingelmaten var inte ätbar. Chefen verkade inte heller tycka det var någon höjdare för hon tog beslutet att kontoret skulle bjuda på middag på restaurang istället. Inte mig emot, jag tackar inte nej till gratis mat på dyra restauranger. När vi är ute med kontoret går vi inte direkt på de ställena som jag själv skulle få för mig att välja. Innan vi lämnade mingelt fick jag dock möjligheten att hälsa på och byta några ord med Ilmar. Det lär t o m ha varit någon som sa till honom på seminariet innan på dagen att han skulle hälsa på mig för att jag var från Malmö, haha.

Jag vill inte ens tänka på vad de två luncherna och middagen skulle ha kostat om jag betalt för dem själv...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kommer aldrig att klara av att komma tillbaka till Sverige! /Krasse