Idag var jag inne på parlamentet för första gången. Jag har varit på väg dit ett par gånger innan men det har alltid kommit något ivägen men inte idag. Det höll dock på att göra det när vi skulle hitta rätt ingång. Det blev lite springande fram och tillbaka för att konstaterar att jag hade varit rätt från början. Anledningen att jag var på parlamentet var för att lyssna på en konferens om anti-trafficking. Kul att gå på något med ett intressant tema. Det är inte alltid jag kan säga att de konferenser som jag bevakar är speciellt kul. Och sen var det trevligt att vara på en konferens där publiken inte bara bestod av män i kostym.
Efter konferensen tänkte jag titta runt lite inne i parlamentet när jag väl hade ackreditering. Det var stort och då menar jag stort. Ändå hade jag förväntat mig att det skulle vara stort. Det är som ett samhälle i miniformat där inne, allt som du behöver finns där. Gick runt en stund men gav ganska snart upp. Det var nästan omöjligt att hitta där inne och skyltingen var obegriplig. Dåligt.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
hehe, om man kan hamna på Fridhemsplan när man ska till IKEA kan man nog gå vilse i parlamentet ;)
Vi hamnade faktiskt på St Eriksplan om jag får be. Och dessutom var det du som körde ;) Jag var bara kartläsare :s
Skicka en kommentar