torsdag 11 september 2008

Styrelsen på besök

Jag hinner egentligen inte blogga just nu för vi har vår styrelse och tjänstemän på besök från Sverige vilket gör att vi har fullt upp. Vi måste vara tillgänliga och trevliga mot styrelsen och igår följde vi med dem hela dagen. Det var väldigt givande, vi var bland annat på ett polskt regionkontor, fick en presentation av östersjöstrategin och träffade regionalrådet på representationen som informerade om den svenska regionalpolitiken. Efter dessa besöken arrangerade vi på Central ett mingel för styrelsen. Vi fixade allt själva och jag måste säga att det blev riktigt bra. Gästlistan var inte dålig den heller. Jag fick chansen att hälsa på tre parlamentsledamöter, den svenska ambassadören, chefen är SKL i Bryssel och en del andra högt uppsatta personer. Kul!

Efter minglet var vi ute och åt trerättersmiddag på en fin restaurang, det är jag inte direkt van vid. En sak som jag inte förstår är varför det ska vara så kontig mat på fina restauranger? Ofta är den konstiga maten inte ens speciellt god. Vi fick äta smaksatt is mellan för- och huvudrätt för att rensa våra smaklökar, det säger lite om klassen på restaurangen. Sen tittade personalen väldigt konstigt på mig när jag sa att jag inte äter cholkad i sambande med efterrätten, ungefär som att jag kom från yttrerymden.

Problemet med styrelsebesöket och alla extra aktiviteter är bara att det "vanliga" arbetet inte försvinner. Jag känner mig lite småstressade över min L I S T A på saker som måste bli klara inom en snar framtid. Men som sagt jag ska inte klaga, detta är en unik chans. Och när jag har mycket att göra slipper jag att vara hemma i min äckliga lägenhet som jag bara mår dåligt av att vistas i. Å, vad jag inte gillar den lägenheten! Det ändå som är bra är min egen kudde och mitt eget täcke som jag har köpt och som känns fräscht. NU ska jag jobba.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Är Kvarterskrogen inte fin ;)

Anonym sa...

Chocklad kan man väl äta var som helst, när som helst och tillsammans med vad som helst ;- )