torsdag 18 september 2008

Små vita droppar med smak av himmeln

Igår var jag i den svenska affären som finns här i Bryssel för att köpa lite svensk mat. Priserna där är väldigt höga och utbudet är begränsat men på något sätt är det värt det. Ahlgrens bilar, köttbullar, bregott, knäckebröd, falukorv m.m och MJÖLK! Idag åt jag Felixs krögarpytt och mjölk till middag, det har nog aldrig smakat bättre. Speciellt mjölken. Det kostade 1,20 euro för en halvliter av Skånemejeriers mellanmjölk men det var värt varje cent. Smaken var gudomlig som jag har längtat! Jag njöt till fullo av varje klunk.

Nu ska jag sova. Gonatt :)

Inga kommentarer: