onsdag 17 september 2008
Inlåst
När jag skulle gå till jobbet idag kunde jag inte låsa upp min dörr hemma. Den hade gått i baklås. Fick ringa Ted och be honom att försöka öppna dörren utifrån med det gick inte mycket bättre. Det var bara att inse att vi inte skulle lyckas öppna den själva utan vi fick ringa vår chef för att ha någon som pratade flytande franska att ringa en låssmed. Här måste jag faktiskt bli lite imponerade, från det att chefen ringde låssmeden till det att han var på plats tog det ca 25 minuter. För att vara i Belgien är det sensationellt snabbt. Låssmeden lyckades efter lite bändande på låset få upp dörren och släppa ut mig. Det kändes skönt, känslan av att vara inlåst är inte kul. Smått klaustrofobisk faktiskt. Det räcker gott och väl att jag bor grannen med ett fängelse, jag behöver inte också vara inlåst. Dock hade min frisläppning ett pris, nämligen 125 euro för den och ett nytt lås. Otroligt sura pengar att betala för något som jag inte kan hjälpa. Nu ska vi maila hyresvärden och berätta vad som har hänt. Bara att hoppas och hålla tummarna att hon står för kostanden och att jag får mina pengar tillbaka.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
usch vad trist. "clef"
Skicka en kommentar