Efter drygt en månad i Bryssel börjar jag känna mig mer och mer hemma. En vardag börjar infinna sig och det känns riktigt skönt. Många har uppfattningen att Bryssel är en tråkig stad, till de vill jag bara säga att ni har fel. Skrapar man lite på ytan har stan mycket att erbjuda.
Idag började jag dagen med att gå och köpa baugette och en croassiont till frukost, är man i ett fransktaligt land så är man. Sedan bar det av på en upptäcktsfärd i Bryssel. Tog metron en bit in mot centrum för att sen bara promenera runt. Lika fint väder som igår och det kändes riktigt bra att gå runt på egen hand utan en massa andra viljor att följa. Det enda jag egentligen saknar i Bryssel är en stor central park som t ex Hyde Park, Central Park eller Tier Garden, att promenera runt i en söndag för att komma från storstaden. I Bryssel finns det bara mindre parker utan möjlighet till några längre vandringar. När jag kom hem la och mig och sov en liten stund. Det finns inget skönare än en tupplur på eftermiddagen.
Imorgon väntar en ny arbetsvecka. Vi ska ha studiebesök av tre gymnasietjejer från en hemmakommun hela veckan vilket om vi har otur betyder att jag och Ted måste agera barnvakt åt dem. Den kontakt vi har haft med dem över telefon och mail bådar inte gott. Jag hoppas att jag har fel...
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar