Sarah Palin, den kvinnan börjar skrämma mig regält. Jag litar inte på hennes omdömde, kvinnan känns mer och mer maktgalen. Det känns som att hon försöker visa att hon kan vara en av "grabbarna". En järnlady a la Margret Thatcher.
Någon som menar att USAs krig i Irak var rättfärdigat, som inte utesluter ett krig mot Ryssland och säger att hon litar på "Guds stora plan" får inte bli en av världens mäktigaste personer. Tanken på att hon bara är ett presidentval och en död president från att bli den mäktigaste i världen är skrämmande.
Jag hoppas, och jag vill även tro, att det amerikanska folket tar sitt förnuft till fånga och utser Barak Obama till president. Annars kommer jag att bli riktigt orolig för framtiden.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3166&a=827211
fredag 12 september 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
5 kommentarer:
Med all respekt skulle jag vänta mig en aningen mer nyanserad analys från någon med din bakgrund som student inom statsvetenskap.
Angående en militär konfrontation mot Ryssland gällde ju frågan ett hypotetiskt fall där Ryssland angriper ett Georgien med Natomedlemskap.
Vad ett angrepp på en stat som är medlem i Nato innebär för övriga medlemmar är väl tämligen uppenbart och behöver väl knappast diskuteras här, då ju detta är själva anledningen att Nato existerar som organsiation.
Hur tror du reaktionen skulle blivit om Palin uteslöt militär assistans åt en angripen Natomedlem?
Vänligen,
Johan
Johan, jag har absolut ingen aning vem du är och hur du har hittat denna blogg. När jag skrev detta blogginlägget hade jag absolut ingen ambition att skriva något nyanserade analys utan helt enkelt uttrycka min åsikt. Givetvis är jag medveten om att jag gör en generalisering och vilka principer som NATO arbetar utifrån.
För mig tjänar denna blogg sitt syfte genom att min familj och mina vänner kan läsa om vad jag har för mig. Men faktum kvarstår, jag tycker att Sarah Palin är skrämmande tillsammans med hela det republikanska partiet. Och det har inte bara med detta specifika uttalandet att göra. USA är i mitt tyckte inte kända för att under den senaste tiden genomföra välgrunande militäraangrepp (läs Irak-kriget).
/Emilia
Hej,
Jag vet inte vem du är heller, jag hittade faktiskt hit genom att följa en Twinglylänk i den artikel på DN.se som berör nyheten i fråga.
Jag klickade på länken, hamnade här, läste blogginlägget (samt den vid bloggtiteln placerade texten) och skrev en kommentar om vad jag instinktivt tyckte om en aktuell politisk fråga som berört mig en del.
Så här i efterhand inser jag den mer privata karaktären på din blogg och det var absolut inte min mening att på något sätt raljera över dina privata åsikter. Jag ber därför om ursäkt för kommentaren i fråga som jag förstår verkar opassande i sammanhanget.
Lev väl!
Vänligen,
Johan
Ingen fara Johan!
Jag måste lära mig att vara försiktigare att länka till tidningsartiklar om jag inte vill ha hit folk som hittar den via länkar :)
//Emilia
I think this could be the beginning of a beautiful friendship
Skicka en kommentar