tisdag 23 september 2008

Konferens med tolk

Idag har jag varit på min första tolkade konferens. Det var intressant, speciellt att se en kvinna prata med lyssna på en mansröst. Det är blir liksom fel bara, borde finnas krav på att synka föredragshållaren med tolken för att undvika sån förvirring. Sen var inte tolken speciellt bra heller, han lät mest osäker och stakigt. Ska jag klaga lite mer var hörlurarna väldigt hårda och skavde mot öronen. Så det så.


På det positiva kontot har min hyresvärd äntligen fixat värmen hemma så nu slipper jag att frysa konstant.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sötgroda!
Jag har döpt din blogg till Emilias Brysselblogg, men jag tror alltid att det står Emilias Brysselkål. Pöss!

Anonym sa...

Och brysselkål tror jag inte att du vet vad det är.Men din morfar tycker det är gott. Kanske något att bjuda på när du kommer hem ;)/mamma

Anonym sa...

Hej Emilias mamma :)
näe, Brysselkål är ingen höjdare! Hihiii. / kram