onsdag 5 november 2008

Tillbaka i Bryssel

Då sitter jag igen i min skunkiga lägenhet i Bryssel efter 4 dagar hemma i Malmö. Det känns lite tomt och ensamt just nu. Det har varit riktigt skönt och välbehövligt att vara hemma. Majoriteten av tiden kändes det jättebra, men sen var det naturligtvis stunder som var mindre kul. Kändes lite småjobbigt från och till att se mamma med gipsat ben. Men jag vet att hon klarar sig och det var skönt att se henne. Totalt sätt har jag känt mig mer harmonisk denna helgen än på ett bra tag. När jag var på Malmborgs och handlade i lördags fick jag bara en känsla av att här är jag hemma. Jag trivs i Bryssel men det är i Sverige som jag hör hemma. Sen är jag otroligt glad att jag fått chansen att komma till Bryssel och skulle aldrig vilja ha det ogjort.

Sex veckor kvar av min tid i Bryssel. De veckorna ska jag ägna åt att få ut så mycket jag kan och samtidigt passa på att njuta lite av allt också. Och att det är sex veckor kvar tills jag åker hem innebär att det bara är sex veckor lite drygt kvar till jul. Tiden går snabbt!

Sen kan jag tillägga att det känns jävligt bra att åtta år med Bush vid makten är över och att amerikanerna har tagit sitt förnuft till fånga och valt Obama till ny president (även om jag hellre hade sett Hillary på den posten men man kan inte få allt här i livet). Och det känns skönt att Sarah Palin inte är ett hjärtslag från att bli världens mäktigaste. Nu är det bara att hålla tummarna för att Obama lyckas göra något bra och att Palin inte får för sig att kandidera någon mer gång.

Inga kommentarer: