*VARNING, julälskare bör inte läsa detta inlägg då det för dem nog kan upplevas som provocerande*
Det slog mig i helgen när jag låg hemma i sängen och tittade "Love Actually" att det bara är fem veckor kvar till julafton på onsdag. Det känns sjuk! Personligen skiter jag i julen, jag hade klarat mig bra utan den. Julen är helt enkelt inte för mig. En högtid när en massa pengar spenderas av människor som försöker tävla i vem som köper finast julklappar samtidigt som alla ska spela lyckliga familjen. Suck. Personligen håller jag tummar och tår att jag får jobba på julaftonskväll. Inte för att det är bra betalt, pengarna struntar jag i, hade kunna arbeta gratis den kvällen bara för att få slipper känna julafton. Det finns så många människor som bara mår dåligt av skiten.
Själv räknar jag ner till den 18 dec, då åker jag hem till Sverige. Det är 31 dagar kvar... Tiden kan inte gå snabbt nog.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
5 kommentarer:
Men hjärtat. man behöver inte tävla i julklappsköp och lyckliga familjen. Man kan bara ta tillfället i akt och äta gott, tända ljus, dricka lite gott och ge sig tid att bara vara utan tvång. Det gjorde jag och mamman i 12 år innan julen fick en ny innebörd för oss..igen för mammans del då. Ja, små barn alltså. :)
Äh, jag är bara lite julbitter ;)Julen i säg har jag väl inget emot, det är mest själva julafton, advent kan vara lite småmysigt :) I år har mamma och jag bestämt att bara ta det lungt, det känns bra.
Jag är också en antijulare, men det är knappt man vågar erkänna det för folk har ingen förståelse. De tittar bara på en som om man vore på rymmen från planeten X78B12 och sedan tycker de synd om en - för att man har ett sådant torftigt liv. Suck.
Du har så rätt kära Heck =)
Jag är ingen julälsakre och tyvärr har jag nog överfört det på min dotter. I år tänker jag vara hemma, ta det lugnt, läsa en god bok. Dom gånger jag varit tomte har jag alltid blivit förfärad över hur mycket skrot folk köper bara för att köpa... Efter att ha delat ut julklappar ur tre sopsäckar, tror man att det är över, men då blir man upplyst om att det finns fem till ute i garaget... Vid det laget har man hela tomteskägget i halsen och svårt att andas... Men vad är det folk köper egentligen... Skrot och det är kvantitet som räknas! Fast, det var trevligt att dricka whiskey ute i garaget med grannen i 15 graders kyla innan julklappsutdelningen... /Krasse
Skicka en kommentar