Idag har jag varit på två olika konferenser. Den största delen av min energi gick åt att hålla mig vaken. Tidvis kunde jag knappt hålla ögonen öppna hur mycket jag än kämpande. Det gjorde fysiskt ont att inte få ge efter och sova. En hemsk känsla att kämpa på det sättet mot en naturlig instingt. Ett tag var jag så desperat att jag på allvar funderade att gå in på en toalett bara för att kunna få stänga ögonen några minuter. Ska jag vara ärlig så tror jag att jag somnade till några få sekunder, det har jag aldrig gjort förr. Mina anteckningar är på sina ställen nästan helt oläsbara, man ser att jag inte har haft riktigt kontroll över min hand när de skrevs.
Annars håller Bryssel på att förbereda sig för toppmöte imorgon. EUs ledare ska träffas och bland annat prata om finanskrisen. På väg hem såg jag hur kravallstaket med taggtråd sattes upp i kvarteren runt kommissionen, stora grupper av poliser och hur det förbereddes för att kunna stänga Schmans metrostation imorgon.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar