Det har faktiskt snöat lite här idag. Inte så att det har lagt sig men man får glädja sig åt det lilla. Var nere på stan en sväng i dag och så hur mer och mer julskyltning börjar komma upp. Nästa helg är det första advent. Då ska jag äta pepparkakor och lyssna på julmusik. Kanske kommer jag även ha ett maraton med "Sunes jul", absolut en av de tre bästa julkalendrarna någonsin! Detta års kommer jag att kunna följa på SVTs hemsida, bra service. Fast ärligttalat var TVs julkalender bättre förr och det tror jag inte bara har att göra med att jag har blivit äldre och ändrat synsätt.
Det slår mig hur årstiderna har skiftat sen jag kom hit. Då var det fortfarande sommar och träden var gröna. Hösten kom och gick och nu är vintern här. Mycket har hänt och jag behöver komma hem för att sortera alla minnen och intryck härifrån. Komma hem och ta tillvara det och dem som verkligen betyder något för mig.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar