måndag 10 november 2008

När du får oväntat besök

Idag fick vi oväntat besök på kontoret. Eller oväntat och oväntat, snarare så att ingen hade kommit ihåg att berätta för mig att vi skulle få besök. Vilket kanske inte var så bra med tanke på att jag är ensam på kontoret nu på förmiddagen. När jag kom till jobbet (för en gång skull ganska tidig en måndagmorgon) möttes jag av elva personer nere i lobbyn som skulle ha möte i vårt konferensrum. Jag blev ganska ställd och kände mig lite halvdum som stod där som ett fån och inte hade någon aning om det. Kändes inte så proffisigt. Fick ialla fall upp dem på kontoret och in dem i vårt konferensrum efter lite förvirring. Fixade kaffe till dem vilket tar lite tid i detta landet efter som allt vatten först måste filtreras innan det hälls i kaffekokaren. Annars lär kaffet inte smaka så gott säger de som vet. Dock fick det oväntade besöket inte Gevalia kaffe som reklamen annars säger att man ska bjuda på. Vilket för övrigt skulle passat extra bra med tanke på vilken region som vi representerar på kontoret.

Inga kommentarer: