onsdag 19 november 2008

Matrecension

Då tänkte jag recensera maten igår:

Först fick vi en liten, liten svamp med lite, lite köttfärs med en liten bit ost och något blad av någon sort som aptitretare. Svampen och köttfärsen var god men åt i två små tuggor, inget att bli mätt på. Efter det fick vi bröd, mycket gott bröd. Vi fick nytt bröd hela kvällen och jag åt alldeles för mycket av det.

Till riktig förrätt fick vi getost och paprika inlindad i parmaskinka med fikon sidan om. Jag klarar verkligen inte paprika och gillar inte ost men lyckades tycka i mig några tuggor och se glad ut. Efter det bjöds det på smaksatt is för att rensa smaklökarna. Helt ok. Huvudrätten bestod av nåt som påminde om finare lasange. Vet inte riktigt vad som var i förutom kalvfärs, ibland är det bättre att inte veta. Jo jag vet att det var en massa spenat i för den försökte jag peta bort lite snyggt så gott det gick.

Efterrätten var bäst och den bestod inte av choklad! Istället var det en mycket god äpplekaka med vaniljglass.

Men jag blev mätt (övermätt tack vare allt bröd) och det är det viktigaste. Och det var trevligt att höra lite skvaller från universitet. Middag drog ut på tiden och var var inte hemma från närmare midnatt. Det är en konst att äta i över tre timmar. Kom på att jag faktiskt saknar Örebro Universitet lite.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Des champignons sont savoureux mais je veux le chocolat comme désert!
Örebro Universitet tu te manque aussi, mais tu va aller a Stockholm ;)
J'ai un combat de boule de neige hier, c'était tellement amusement!!
D'accord, je dois faire mon examen à la maison.... BLÄ!

Je t'embrasse, voyez-vous dedans quatre semanines!

Anonym sa...

hihi, nu kände jag mig busig!
det första handlar om svamp och chocklad, det andra om Örebro vs. Stockholm, det tredje om snöbollskrig och det fjärde och min hemtenta...

sist står det att vi ses om fyra veckor, jag kommer till Malmö 20 dec!!

KRAMIS