tisdag 11 november 2008

Helgdag

Idag är det helgdag i Belgien, de firar visst krigslutet på första världskriget, men jag jobbar ändå. Vi tilllämpar nämligen svenska helgdagar hos oss. Det känns lite surt en dag som denna. Det var nästan helt öde när jag gick till jobbet imorse, en skum känsla. Normalt brukar det vara människor överallt och ett stressigt morgontempo. Majoriteten av de jag såg verkade vara någon form av renhållningsarbetare, hela Bryssel verkade städas. Kanske smart att göra det när det inte är så mycket människor i rörelse.

Efter oväder igår och i natt med blåst och regn, så pass att regnet väckte mig i natt, skiner solen nu över Bryssel. Det ryktas om att det ska bli uppåt 15 grader idag. Är vi inte i mitten av november?

3 kommentarer:

Cam. sa...

Jag tycker ofta det är rätt skönt att gå till jobbet de där ödsliga dagarna, för mig inträffar det lördag och framför allt söndag när jag börjar 7.00
+15 känns inte otroligt för er, vi har +9 just nu..absurt, men skönt föt mig och Ed som envisas med att cykla. Kram

Anonym sa...

gratts på namnsdagen igår :)

Anonym sa...

har ni 15 grader varmt? här regn och blåst, usch
var hos jullan igår, stog och kolla in i din gamla lägenhet. det var en rätt stor, hårig kille med svart linne som stod och stretcha.. hmm