Ibland behöver man egentid. Idag behövde jag egentid. Jag behövde komma bort från Bryssel och den bubbla som jag lever i här. Få en chans att bara vara med mig själv och andas. Därför har jag varit i Antwerpen. 40 minuter med tåg från Bryssel och med en biljett som endast kostade 7 euro ToR var detta ett perfekt utflyktsmål. Jag har hört så mycket postivit om Antwerpen att det hade varit mycket synd om jag lämnat Belgien utan att ha besökt staden.
Jag blev inte besviken på Antwerpen. Stan är ungefär lika stor som Göteborg som jag har förstått det, vilket är lagom för att kunna greppa på en dag. Det var en skön stämning i stan, mer ungt och avslappnat än i Bryssel kändes det som. Jag var inte där för att shoppa men hade jag varit det så fanns det mycket olika affärer. Idag nöjde jag mig med att bara promenera runt och titta på stan. Vädret var inte det bästa, novembergrått bara men inget regn åtminstonde. Fast jag tycker att sånt väder kan vara mysigt och rogivande ibland. Idag var en sån dag, den grå himmeln och råa luften störde inte mig alls. Och det var väldigt skönt att bara vara själv en dag.
Ikväll är det tänkt att vi ska gå ut. Just nu känner jag mig så trött att det känns som en övermäktig uppgift att fixa till mig och ta mig till stan. Vi får se hur det går.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
som du vet så älskar ju jag Antwerpen! Synd att jag inte kunde ge dig namn på sushiplejset. :( Hoppas du har det bra gumsan, tänker på dig! Kram
Men nu har jag ju en anledning att åka tillbaka till Antwerpen ;)
Skicka en kommentar