fredag 29 augusti 2008

Första veckan avklarad

Idag är det precis en vecka sedan jag kom ner till Bryssel, det känns mycket längre sedan. Första veckan har flutit på bra tycker jag med många nya intryck. Jag har börjat lära mig att hitta lite i Bryssel, speciellt i de kvarteren där jag rör mig mest. Det känns skönt. På jobbet börjar jag känna mig hemma och komma in i mina arbetsuppgifter. Uppdaterar hemsidan, letar efter intressanta nyheter, hanterar e-post som kommer till kontoret m.m. Längre fram kommer det bli en del seminarier och studiebesök för mig att ta del av. Om två veckor kommer styrelsen på besök och då ska i ha mingel där bland annat några svenska EU-parlamentariker kommer att deltaga.

Ikväll ska jag på after work och äta middag med några andra svenska praktikanter och efter det ska vi på något event som hålls av Democrats Abroad där vi ska se en repris av Obamans nominernigstal från inatt. Imorgon är planen att åka till IKEA för lite shopping.

Jag börjar även att överväga att skaffa Facebook, det verkar vara genom den som man håller koll på vad som händer här i Bryssel. Det känns lite som att jag sviker mina egna principer då jag bestämt har hävdat att Facebook är något som jag aldrig kommer att skaffa. Får fundera på det över helgen tror jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

heja heja vad skönt att höra at du har det bra!! duvet duvet jag kommer och hälsar på, fast det dröjer

klart du ska ha facebook f ö !
xoxo

Anonym sa...

Det är klart att du ska fisboka dig! Det låter som om du har full koll nu, bra bra. :)

Du får vara med oss i tankarna imorgon.

Anonym sa...

mais biensur! Comment ca va la langue?
Bisous