torsdag 28 augusti 2008

Tid vs Tid

Jag har funderat på det där med tid och hur man uppfattar tid. Här i Bryssel är den normala arbetstiden 09-18, alltså 9 timmar inklusive 1 timmes lunch. På Arriva kunde ett normalt arbetspass också ligga på runt 9 timmar. Men 9 timmar på de olika ställena känns helt annorlunda. Hittills trivs jag med jobbet här i Bryssel men jag tittar ändå på klockan och känner ”har det inte gått längre sedan jag tittade senast?” och ”nu är det X timmar kvar av denna dag”. Just nu sitter jag och gäspar och fördriver tiden med att blogga i vänta på något vettigt att ta tag i. De andra på kontoret säfer åt mig att njuta nu medan det är lungt, tids nog kommer jag att få jobba.

Grejen är att jag aldrig kände så på Arriva. Där flög tiden fram för det mesta, aldrig att jag kände mig uttråkad (om vi inte räknar de gånger då jag hade paus 2 timmar mellan 23-01 på natten i Höör men det är en annan femma). På Arriva hände det hela tiden olika saker, det blev nästan aldrig ett stiltje som kändes tråkigt. Kanske var det därför som jag trivdes så bra där. Drömmen måste vara att hitta ett jobb som ger mig den känslan i framtiden, då kommer jag att vara lyckligt lottad. Och sen tror jag i och för sig att tiden kommer gå snabbare på kontoret här när det kommer igång på allvar och jag får mer att göra. Än så länge har Bryssel inte riktigt kommit igång efter semestrarna.

Inga kommentarer: