tisdag 12 augusti 2008

10 dagar kvar...

10 dagar kvar tills jag åker iväg till Bryssel. Mycket som ska hinna fixas och däremellan ska jag hinna jobba. Och det kommer inte vara några vanliga dagar på jobbet utan årets värsta vecka, nämligen Malmö Festivalveckan, veckan då bönder från hela Skåne ska åka in till storstan för att slå runt. Naturligtvis åker alla dessa tåg. Bara att hålla tummarna för att allt flyter på som det ska. Undra vad de säger i Bryssel om jag börjar vistelsen där med en veckas semester?

Efter att ha jobbat sju dagar i rad förra veckan (något som jag aldrig gjort förr) mådde jag inte direkt bra igår. Jag vaknade med känslan av att ha århundrades bakfylla utan att ha fått i mig en droppe alkohol dagen innan. Efter en kraftansträning lyckades jag ta mig ner till jobb för ett "inför-Malmö Festivalen möte". Kan säga att jag inte minns mycket av det som sades där. En kollega fråga t o m om jag var ledsen för han menade att jag var helt röd i ögonen, precis sånt man vill höra när man känner sig som en levade zombi. Fick svara, nej jag är bara trött. Lyckades ta mig hem till min säng och sov 3 1/2 timme innan jag hade kraft nog att ringa och beställa pizza till middag. Förövrigt det enda jag åt igår. Natten till idag sov jag 13 timmar nonstop så jag var nog ganska slutkörd.

Imorgon ska jag försöka samla kraft för en rund på stan för de sista inköpen. Nästa vecka kommer det inte gå att vistas där p g a den där Festivalen. Högst på inköpslistan står skor. Jag gillar inte att shoppa skor, jag är ingen skomänniskor, egentligen tycket jag att 9 av 10 skor är direkt fula. De är bara avlånga grejer som ser konstiga ut. Men tyvärr är skor ett nödvänligt ont så jag får väl hoppas att jag kan hitta ett par som känns nåtsånär som jag. För barfota kan jag inte gå.

Nu ska jag platta mitt hår så att jag ser ut som mig själv igen. Sen ska jag lägga mig på soffa glo på TV en stund. Njuta av att ha en hemmakväll själv för en gångs skull. Förövrigt kommer jag att sakna svensk tv när jag är i Bryssel. Jag kommer ju inte ha koll på någonting längre. Ibland känner livet tufft....

1 kommentar:

Mamma sa...

Det blev ett par fina skor och du klarade dig iaf till Kastrup utan skoskav!
Mamma