Nä, det blir inte alltid som man tänkt sig.
De senaste åren har jag som de flesta vet varit ganska mycket i Stockholm och innan Bryssel kom emellan hade jag bestämt mig för att till hösten skulle jag äntligen flytta dit. Nu blir det inte så. Egentligen är inte det hela världen, Stockholm finns kvar och chansen att åka till Bryssel finns bara nu, ändå fick jag en klump i magen när mitt tåg rullade ut från Sthlm C imorse och jag tänkte på att det kommer dröja minst ett halvår innan jag är där nästan gång. Jag kommer att sakna staden, människorna och de som har kommit att bli mina vänner där.
Det är något med Stockholm som lockar mig. Så fort jag närmar mig staden får jag en speciell känsla i magen som inte går att beskriva. Tänk att få leva i den känslan alltid. Malmö kommer alltid att vara hemma för mig men Sthlm kan ge mig saker som jag inte hittar i Malmö. Tyvärr kanske. När jag satt på en gräsmatta någonstans på Söders höjder igår kväll och såg solen färga himmlen i vackra färger då är livet ganska bra. Den känslan ska jag bära med mig i Bryssel i höst.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar