tisdag 26 augusti 2008

Massage

Idag har jag fått massage. Vi har förmånen att ha en massör som till kontoret varannan vecka som ger oss massage i 20 minuter. Först var jag riktigt spänd och det kändes som att det kittlades men efterhand började jag slappna av och då var det riktigt skönt. Jag kan nog vänja mig vid att få massage lite då och då.

Nu på lunchen har jag varit nere i mataffären som ligger precis brevid kontoret, de har en svensk hylla där. Tyvärr var den ganska så utsorterad idag och priserna var höga. Det blev bara ett paket knäckebröd. Jag kände att jag klarade mig utan att handla julöl från Norrlands Guld. Vet inte riktigt om jag vill veta om det var förra årets julöl som som var kvar eller som de redan har tagit i för detta året. Annars hade de segaråttor som inte såg ut som de sega råttorna som finns i Sverige. Fusk.

Ikväll måste jag komma ihåg att slänga soporna. Här i Belgien får man nämligen bara slänga sopor på tisdagar och fredagar mellan 18.00-06.00. Det gäller alltså att tänka på vad man slänger så att det inte börjar stinka innan man kan göra sig av med soporna. Fisk bör alltså äta dagen innan eller helst samma dag som det är sopsläning. Eller slängning och slängning, man ska sätta ner dem på gatan i speciella sopsäckar.

1 kommentar:

Mamma sa...

När du varit hemma i sommar fanns ingen tanke på att sopor kunde lukta;-). Men en mamma med bra luktsinne :-). IKEA har nog en del svensk mat och alkoholhaltiga drycker finns säkert på andra ställen. Massage hade jag kunnat få vaje dag!
Puss från mamma