Just nu sitter jag och "tjuvsurfar" på nån grannes trådlösa bredband så jag vet inte hur länge det håller, anslutningen brukar visst gå ner lite närsom. Och då ska man ha tur för att lyckas ansluta från början, detta är först gången som jag lyckas på hela helgen. Det är otroligt frustrerande för mig att inte kunna ha tillgång till Internet när jag vill, jag är ju lite internetberoende. Det känns speciellt viktigt att ha internet när jag är här nere i Bryssel så att jag kan hålla kontakt med Sverige. Efter bara två dagar känns det som att jag har tappat kollen på det mesta. Vi har åtminstonde Internet på jobbet så jag får passa på att surfa då. Så nu kommer jag att uppskatta "jobbvänliga" namn ;)
Jag ser framemot att börja jobba imorgon, det är ju därför jag är här. Var uppe och tittade på kontoret i fredags. Det ligger knappt 5 minuters promenad från Parlamentet och den Svenska Ambassaden ligger i samma hus. Så det är bra säkerhet i huset. Jag undrar hur säkerheten är här hemma i lägenheten. Den ligger precis bredvid ett fängelse. Från grannens lägenhet kan man se ner på fångarna när de är ute på rastgården.
Helgen har ägnats åt turistande och att komma i ordning. Jag har sett den kissande pojken, den kissande flickan och den kissande hunden. Det är inte illa.
Jag tror att det kommer bli bra här i Bryssel. Fast jag känner att ett besök på IKEA behövs för lite shoppning. Vill t ex köpa en ny egen kudde och lite andra grejer som gör att jag kommer känna mig mer hemma i lägenheten. Det är de små sakerna som gör det.
söndag 24 augusti 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
10 kommentarer:
Kul blogg! Det här ser ju hur bra ut som helst! Jag gläder mig speciellt åt att du är tvungen att sätta dig in i ett Norrlandslän!
Intressant att läsa om tågvärdsjobbet. Hur gör tådvärden om tåget får haveri i Laxå? :)
Ha det bra i Bryssel! /Krasse
Så kul att få läsa att du är på plats. Jag hade inte koll på exakt när du skulle börja där nere. Jag kommer absolut att följa hur du har det.
Dessutom gav det mig ett tips. Simon ska ju snart till Glasgow. Det kan vara kul om han också har en blogg. Men är killar så flitiga att skriva???
Ha det riktigt gott.
Kram från Eva
Vilken överraskning!!!
Känns tomt här utan dig och din "röra";)
Predikanten har varit i farten igen, men jag har inte fått nöjet att träffa honom.
Lycka till imorgon!
Puss och kram
Mamma
Hej Brysselkålen ;-)
Håller med Krasse, det var verkligen intressant att läsa om tågeriet. Jag som aldrig ens lagt märke till att det finns tågvärdar. Nu skäms jag lite ...
Hur som helst, jag kommer garanterat att hålla koll på din blogg. Det ska bli spännande att höra om Bryssel och Belgien verkligen är som man tror ...//Heck.
Jag bävar inför morgondagens tågresa eftersom jag hör rykten om att alla tåg går från 3 spår på centralen... blä!
Ser dock framemot att läsa blogginlägg direkt från ett kontor på parlamentet ^^
//den som myntade "Ankis"
Det häe blir jättespännande att följa, bra idé av dig! :)
Tågvärdar har jag fö bara gott att säga om, de brukar prata med mina barn. Edgars ena dröm är att få åka med en tågvärd nån'gång. ;)
Ang. internet och Bryssel... har de inget billigt mobilt abonnemang du kan teckan där nere? Lycka till och se till att ha kul. Kram //C
Kul att ni verkar intresserade av tågvärdar, får jag tid över har jag många roliga historier att berätta ;) Sen så jobbar vi på att få Internet till lägenheten. Håll tummarna!
Min sötaste hulahula-böna! Kommer självklart följa med dig här i bloggen på din resa du gör i livet just nu! Massa kramar!
Oh vad roligt att läsa om vad du har för dig! :D Ska bli himla kul att följa dig på din resa där bland höjdarna ;)
Det verkar vara i det här inlägget man anmäler sin närvaro :D Jag tittar in i bland också om det är okej
Skicka en kommentar