tisdag 2 december 2008

IKEA

Idag har jag varit på IKEA med chefen och handlat julmat till den adventslunch som vi ska ha på kontoret nästa vecka. Det är alltid trevligt att besöka IKEA, jag känner mig så svensk då. Det blev köttbullar till lunch där och vi lyckades t o m få kokt potatis till dem! Dock hade de inte så mycket julpyntning i varuhuset, det här med advent är tydligen inte samma grej här. Adventsljusstakar är ett nästintill okänt fenomen.

Det var svårt att vistas på svenskavdelningen. Så mycket gott att köpa. Jag har bestämt mig att hålla igen och spara mig för att kunna njuta extra när jag kommer hem men idag var det svårt. Så många lockelser, det krävdes stor självdisciplin för att stå emot. Jag handlade "bara" en falukorv och lite pepparkakor. Pepparkakorna har jag redan ätit upp så nu mår jag illa och det känns som magen ska spricka. Men jag har bara mig själv att skylla och jag tror nästan att det var värt det. Får promenera hem från jobbet idag.

Inga kommentarer: