torsdag 4 december 2008

Lagom?

Varför kan något aldrig vara lagom? Förra veckan hade jag absolut ingenting att göra, det var frustrerande. Nu helt plötsligt har jag fått en massa att göra den två sista veckorna. Jag känner mig nästan lite stressad. Motivationen är inte på topp så här nära slutet. Om två veckor från idag åker jag ju hem till Sverige! Känns lite konstigt att det snart är slut och att jag ska lämna denna fantasivärlden som kallas Bryssel. Tillbaka till verkligheten och det ska bli riktigt skönt!

Just nu håller jag på och försöker skriva en konferensrapport från en konferens som jag var på igår. Men det går inte bra, har fått skrivkramp . Känns som att allt jag skriver bli dåligt. Så kan det vara ibland men det är stressande.

Ikväll ska jag på julmingel på ett annat regionkontor. Det ryktas om att det ska ha riktigt bra mat där. Svensk julmat lagad av kockar som de flugit ner från Norrland. Igår var vi ute och åt tapas på kvällen. Det är kul när alla äter av varandras mat. Men min plan att vara nyttig och spara mig tills jag kommer hem till Sverige går inte så bra. December är ju en sån månad när mycket händer och de flesta aktiviterterna inkluderar någon form av mat.

Imorgon får jag besök av Linda och Julia. Det ska bli riktigt kul!

2 kommentarer:

The Heck sa...

Lagom finns nog inte i Belgien ;-)

Anonym sa...

updatera så jag vet att du är vid liv i storstaden långt borta i centrala Europa!
Bisous från Sthlm