torsdag 19 juni 2008

Lite närmare Bryssel...

Bryssel närmar sig, 2 månader och 3 dagar kvar tills att jag åker. Nu har jag fått min flygbiljett, den 22 aug kl.09.15 lyfter flygplanet från Kastrup. Jag flyger SAS och blir hämtad av taxi på flygplatsen i Bryssel, det känns lite lyxig. Inget lågprisflyg och trängsel på allmänn transfer in till stan här inte, nu ska jag ju till EU. Kan inte riktigt förstå att jag kommer hänga på Parlamentet i höst.

Förövrigt är jag lite små irriterade på Irland som röstade nej till Lissabon-fördraget. Hur ska EU kunna bli bättre om alla förändringar stoppas? Jag är allmänt tveksam till folkomröstningar av denna typen. Jag anser mig läst en heldel och ha bättre koll än många på hur EU fungerar och kan bara konstatera hur komplext det är. Ju mer jag läser, ju mindre känner jag att jag vet och ju mer känner jag att jag bör läsa. Tyvärr har jag för dåligt förtroende för EUs medborgare, för att tro att de är kapabla att ta ett välgrundat beslut i en sån svår fråga.

Inga kommentarer: